Saturday, March 5, 2011

Keindahan itu milikNya..

Aku terdiam terpana...
melihat keindahan ciptaan tuhan..
Setiap yang dicipta begitu indah..
cantik dan membawa hatiku pergi jauh
ke alam fana...

Dia maha besar, maha pencipta..
mencipta makhluk2 nya dgn kehalusan
dari dalam dan luaran...
dan setiap kali aku melihat keindahan ciptaan tuhan
aku tidak berhenti untuk memuji kebesarannya..

Di hadapanku telah Dia bukakan mataku
jelas nyata begitu cantik ciptaanNya
namun setiap kecantikan itu
bukanlah untuk dimiliki
tapi untuk dihargai...
walau dihati ingin sangat memiliki
kecantikan itu...

aku cuma manusia biasa
hamba yang kerdil dalam
dunia yang penuh dengan dugaan
dan cabaran...
Dalam pandangan mataku sentiasa
diuji...lalu aku berkata dalam hati
adakah aku melihat dengan pandangan mata yang selalu menipu..?
pandangan akal yang selalu salah..atau pandangan nafsu yang
selalu melulu..

Aku sedar aku terlalu ingin sesuatu yang indah
yang cantik dan comel untuk diriku
dalam waktu itu jua aku sedar
siapa aku di muka bumi ini...
Aku berserah padanya untuk menentukan
Dia maha mengetahui apa yang sulit
yang di langit dan di bumi..

Doa ku agar Dia akan kurniakan
padaku sesuatu yang indah padaku
yang akan membahagiakan ku
di dunia mahupun akhirat...
aku redha...

No comments:

Post a Comment