Saturday, May 19, 2012

~ S.I.N.G.L.E or S.O.L.O or just make it for T.W.O?

Single atau solo..? Bukankah ia punya satu makna yang sama?...

       Single atau berdua bukanlah suatu perkara yang menyeronokkan. Boleh dikatakan 'tidak perlu suka sangat' akan kedua status tu. Ada hikmah disebaliknya.

       Pastinya hidup 'single' ni lebih 'free' dalam bahasa panggil 'bebas'. Define 'bebas' dalam erti ini, bermaksud anda bebas melakukan apa sahaja tanpa ada kongkongan, batas atau perkara untuk anda buat sesuatu itu. Maksudnya, perkara-perkara tersebut perlulah yang ikut hukum-hukum agama. Bukan lebih daripada itu.

        Bagi aku hidup sebagai seorang yang single ni lebih kepada sunyi. Lebih tepat seorang loner. Tak terikat dengan sebarang komitmen. Nak jaga hati itu ini dan bermacam karenah lagi. 'Honestly, i've been through dat point..' . Banyak yang perlu dikorbankan kalau hidup berdua.. 'That's price u must pay for those relationship'. Hal sedemikian menjadikan pengalaman hidup itu lebih bermakna. Hidup ni sebenarnya adalah sebuah pembelajaran rite..?

        Bagi aku semuanya mudah, lancar, dalam masa sama sepi. kalau hidup single ni. Mana tidak, bila berjalan ke mana-mana..sendiri. But good news, i can flirt with anyone i like..! Haha! 1 point lah untuk solo rider ni. Tapi sampai bila kan.. Dan perkara paling yang biasa ialah boleh save up duit. Just imagine bil hphone atau prepaid boleh save up banyak sangat! Kalau prepaid lagi save. Siapa je yang nak dok mesej kan..dan macam-macam lagi..

        So, aku masih dalam pencarian, mencari miss rite. Dalam erti lain mencari seseorang untuk spend money, spend time, spend macam-macam lagi bersama-sama sampai kopak!!?? haha.. Nope.. maksud aku aku nak kongsi kebahagiaan bersama-sama. Happiness is real when shared. Jadi single atau solo ini hanya boleh untuk sementara waktu sahaja. Sampai masa, kita perlu hidup berdua.. itulah fitrah manusia. Single is the best. But couple is more excited..couple as husband and wife yea.. ;)

No comments:

Post a Comment