Friday, June 17, 2011

~ Dirinya sumber inspirasi yang menyempurnakan hari-hari...


Dia ku lihat saat pertama aku disini
penuh dengan senyuman
manis penuh keayuan

Dia menarik minatku
untuk mendekati dan mengenali
namun tak pernah aku berani
untuk berkata luahan hati

Dia membuat jiwaku
meronta cuba memanggil dirinya
saat aku sunyi dari lamunan mimpi
sepi dari kedinginan pagi

Dia menjadi sumber inspirasi
yang menyempurnakan hari-hari
membuat aku menunggu-nunggu
dimanakah dirinya di saat aku mencari

Dia adalah kekuatan untukku
meneruskan tiap-tiap pekerjaan ku
berharap dia di sisi menemani
melihat kesungguhanku dalam
tiap perilakuku

Dia tidak tahu
wujudnya sebuah perasaan
untuk hatinya
Dia tidak tahu
ada sebuah rasa
untuk dirinya
yang menjiwai tiap sudut hati
sebuah rasa yang akan membahgiakan
sebuah rasa yang akan mengukir manis senyuman

Walau dia hampir denganku
namun terlalu jauh untuk ku gapai
Walau dia di hadapku
namun hati tetap merindu

Senyumannya adalah kekuatanku
yang tidak pernah aku lupakan
Lirikan matanya adalah kegembiraanku
yang tidak sesekali hilang dlm pandangan
suaranya adalah penenang hatiku
yang tidak lenyap bergemersik disanubariku

No comments:

Post a Comment